KATEGORIER
Barn/Ungdom
Biografier
Deckare
Djur/Natur
Filosofi/Religion
Handböcker
Historia
Hobby
Humaniora
Humor
Hälsa
Inredning/Design
Konst
Kulturhistoria
Ljudböcker
Lyrik
Mat/Dryck
Memoarer
Naturvetenskap
Psykologi/Pedagogik
Referensverk
Resor
Samhälle
Serier
Skönlitteratur
Språkkurser
Trädgård
Vid köp av något annat ur tidn
Vid kör av huvudbok
Övrigt
FILM & MUSIK
DVD-film
Musik

Vanliga frågor

<< Kundservice

Hur beställer/avbeställer jag?
Vi har tagit bort svarskupongen och du kan nu göra beställningar och avbeställningar på något av följande sätt:

1. På vår webbplats kan du snabbt beställa dina böcker, avbeställa månadens erbjudande och hantera dina personuppgifter. Första gången behöver du registrera din e-post.
2. Vår automatiska ordertelefon är öppen dygnet runt på 08-441 34 64. Knappa in medlemsnumret och boknumret på den bok du vill beställa eller avbeställa.
3. Önskar du personlig service så går det bra att ringa kundservice på 08-737 86 70 som har öppet mån–tor kl 9–11 och 13–15 samt fre kl 9–11.
4. Du kan också mejla till kundservice@bockernasklubb.se.

Hur gör jag när jag vill returnera en bok?
Är boken defekt, kontakta kundservice på telefon 08-737 86 70. Motsvarar inte boken dina förväntningar har du 14 dagars returrätt och du står själv för returportot. Glöm inte att bifoga fakturan i bokpaketet. Returadress: Böckernas Klubb, c/o Förlagssystem, Tunavägen 90, 791 61 Falun. Vid ofrankerade eller för sent inkomna returer tar vi fn 99 kronor i avgift (gäller även paket som inte hämtas ut).

Kan ni stoppa månadens erbjudande efter sista svarsdatum?
Nej, det kan vi tyvärr inte göra. Böckerna packas omedelbart efter sista svarsdatum och vi kan inte lokalisera enskilda bokpaket bland de tusentals som lämnar lagret. Däremot har du ju din returrätt.

Kan jag beställa böcker från äldre tidningar?
Vi håller en titel i lager så länge den finns med i aktuell tidning. Oftast finns den kvar i lager och kan beställas här på webben ytterligare en tid, men det är inget vi kan garantera. Vi reserverar oss också mot att vissa titlar kan ta slut på förlaget.

Kan jag göra en tillfällig adressändring när jag är på landet?
Ja, du kan själv ändra dina adressuppgifter under länken "Mina sidor" och "Ändra uppgifter". Du kan också kontakta kundservice och ge oss din tillfälliga adress och uppgifter om hur länge adressen ska gälla så hjälper vi dig.

Jag har fått en bok med trasigt omslag, vad gör jag?
Kontakta kundservice genom telefon, mejl eller fax och tala om vad boken heter så skickar vi ett nytt omslag till dig.

Jag vill returnera en bok ur ett paket med flera beställda böcker. Hur gör jag med betalningen?
Betala inte med originalfakturan, den skickar du i retur tillsammans med boken. Du får en ny faktura från oss på de böcker som du behåller.

Jag har gjort en beställning men boken/böckerna har inte kommit än.
När kommer de?

Ordinarie leveranstid är inom 7 arbetsdagar från det att du gjorde din beställning. Har du väntat längre än så, kontakta kundservice genom telefon, mejl eller fax så hjälper vi dig att söka din beställning.

Vid inloggningen anger jag bara min e-postadress. Varför inte också ha lösenord av säkerhetsskäl?
Vi hade tidigare en annan inloggningsrutin med medlemsnummer och lösenord men vi fick väldigt många brev och samtal från medlemmar som tyckte att inloggningen var för komplicerad och därför övergick vi till nuvarande system. Skälet till att det fungerar hos oss är man som "bedragare" inte har något att vinna, om man använder en annan e-postadress så kan man ändå inte beställa böckerna till sig själv med mindre än att man också får fakturan.

Säljer Böckernas Klubb e-postadresser till andra företag?
Nej, vi varken säljer eller byter e-postadresser med andra företag. Den e-postadress som du anger för inloggning på sajten är endast tillgänglig för Böckernas Klubb.

Jag har fått ett mejl ifrån er, hur undviker jag att få det?
Som användare av Böckernas Klubbs webbtjänst får du nyhetsbrev med specialerbjudanden och inbjudningar till evenemang via e-post. Om du inte vill få dessa mejl så kan du enkelt tacka nej till dem genom att klicka på länken "Mina sidor" och sedan "Ändra uppgifter". Där finns en liten ruta med texten "Vill ej ha e-postutskick", kryssa i den rutan och klicka på Spara.

Vad är cookies och vad används de till?
Vi använder oss av cookies för att identifiera dig som medlem i vår databas. En cookie är en liten textfil som webbplatsen sparar på din dator, och som ger dig tillgång till olika funktioner på webbplatsen. Dessa cookies tas automatiskt bort när du lämnar sajten. Du kan själv kontrollera i din webbläsare om din dator accepterar cookies, men observera att om du stänger av den funktionen så kan du inte logga in som medlem på www.bockernasklubb.se vilket innebär att du inte kan göra beställningar eller avbeställa månadens erbjudande.